Agility västerås

För några veckor sedan åkte jag & mamma iväg till Västerås för att tävla tvådagars i agility, två agilitylopp på lördagen & två hopplopp på söndagen för vardera hund.

Lördag:
Tävlade jag endast med Tayra i två agilityklass lopp. Inför helgen behövde hon bara en till pinne i klass 1 för att komma upp i klass 2 så det var mitt stora mål med helgen att ta sista pinnen i klass ett.

I det första loppet såg det ut att bli en nolla fram till slutet av banan där hon sprang ur plattatunneln, vilket hon inte gjort på väldigt länge. Men jag tror det berodde på att jag var så fokuserad på vart jag skulle placera mig när hon kom ur tunneln så jag drog lite förtidigt & hon tolka det att hon inte skulle in i tunneln. Men annars ett jätte fint lopp med bra tid.

I det andra loppet gick hon klockrent & gick i mål med noll fel & en bra tid, vi låg etta ett bra tag, men blev tillslut placerad som 2:a av 51st. Tog sin sista pinne i agilityklass1 & är nu mera uppflyttat i klass2. Så himla glad över att det äntligen släppt´för oss, det har alltid varit små saker som har krånglat.

Söndagen: Tävlade jag med både Sue & Tayra i två hopplopp var & det slutade med fyra diskade lopp, men jag är super nöjd ändå.
Tayra var en aning super taggad vilket bara är så himla positivt för att vara henne, hon har under en period varit lite låg på agilitybanan. Så hon busade lite drog till en tunnel & sprang ett litet äruvarv mitt i banan. men jag bara log åt henne.

Sues lopp var det full fast som vanligt, försa loppet blev det en rivning & sen så diskade jag oss genom att strunta i sista hindret & springa till belöningen direkt ist. Andra loppet var hon extremt övertaggad då det var så himla många startande & hon var på slutet, hennes största problem är ju att hon stressar upp sig för mkt på sidan av banan och sen när hon kommer in så exploderar hon. Vi diskade oss på tredje hindret & jag blev en anning ofokucerad sedan men hon gick superfint & sökte hinder en bra bit från mig. Den hunden är verkligen så himla rolig att köra.

Nu ser vi fram imot att starta på nästa tävling som är den 9 juni i Frövi.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0