MYDOG 2012

I fredags hoppade jag, mamma, syster & Anki på tåget mot Göteborg för en helg full av hund & hundutställning. Med fyra hundar & packning för 100 personer men allt gick toppen & jag har nog förbättrat mina armmuskler. Framme började vi traska mot hotellet, men vi anade nog inte att det var så "långt", gick man rätt väg så var det inte så längt. Men det är väl inte alla som har släppat på hundburar och stolar genom hela göteborg på på en fredag, men vet ni det har jag. Väl framme på hotellet som låg mitt på avenyn, packade vi upp och åt mat.

Lördag & söndag bjöd på utställning & mässhäng. Ställde Lova(Papillon) & Raxa(Skyeterrier) båda dagarna med fina kritiker.

Raxa
Lördag: Exellent & fin kritik, men inte certet vi hade hoppats på.
Söndag:Exellent med SUPER fin kritik, men lilla fröken Skye gillade inte att domaren bedömde henne på golvet, skyeterrier brukar vanligtvis bedömas på bord. Så när domaren böjde sig över hennes huvud blev det för mkt och hon hoppade undan och gav ifrån sig ett skall. Domaren gillade inte det vilket jag förstår men vilken hundmänniksa sätter sig framför hunden & sedan böjder sig över hundens huvud för att känna på ryggen. Jag vet inte många hundar som hade gillat det. Men bara att ta nya tag & jaga det sista certet.
På Söndagen fick även jag & Raxa medverka i rasparaden i finalringen.

Lova
Lördag: Exellent men oplacerad
Söndag: Very good, oplacerad.
Det låter kanske inte så bra men jag är super nöjd, hon har verkligen växt på sig under det 2011 & pälsen har kommit mkt mer. Kritikerna är mkt bättre & hon sköter sig utmärkt i ringen. Verkligen en förbättring från föregående utställningar.

Anki ställde även sin toypudel Diva & dvärgpudel valp Nova, med blandad kritik precis som för oss.

Allt som allt hade jag en super trevlig helg & hoppas på en repris nästa år!






Raxa





LOVA


ÅRETS VACKRASTE HUND BLEV ÅR 2011 EN SALUKI


ANIKIS SÖTA NOVA


UNDER SÖNDAGEN VAR JAG & RAXA MED I RASPARADEN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0