Uppdatering allmänlydnadskurs

Kursen igår var riktigt bra, Raxa behöver verkligen sån här träning. Då menar jag framför allt miljön med främande männikor & hundar, men hon skötte sig bra för att vara Raxa.

Vi fick göra gruppövningar & egen träning, kursen började med att alla ställde sig i en stor cirkel & sen skulle alla gå slalom mellan de andra en & en. Träning av sitt, ligg, stå, stanna, fotgående. Efter det blev det en fika paues & vi diskuterade lite olika. Sen ut på planen igen för att träna inkallning & för de hundar som behöver träna på den sociala biten gjorde vi en övning där alla i gruppen skulle ge denna hund godis. 

I Raxas fall satte sig personerna ca. 1 meter ifrån med ryggen mot henne & stäckte fram handen med godis, så fick hon ta eget initiativ att gå fram & ta gobiten. Därefter fick de inte resa sig upp förens hon hade återvänt till mig. Det gick riktigt bra tycker jag för Raxas del ! 

Det som jag tycker är bäst med kursen är att den även anpassar sig för de olika individerna, Raxa kommer få träna mkt på de sociala & hantering. Medans andra som har problem med annat lägger mer tid på det. Jag har gått en sån här kurs förr för många år sedan med Panza & då la dom inte alls upp den så utan då hade de övningar & de skulle alla göra även om man vill ha lite mer hjälp med annat & så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0