Hemma från viätt

Tillbaka i Umeå efter en minst sagt händelserik helg i viätt, fårrymning & massa annat. Ett gått skratt så här i efterhand. Vallade på storflock med Sue ca. 150 djur, hon skötte sig jätte bra nu tränade vi på djurkänsla så la mig inte så mkt i själv utan jag lät henne tänka själv & se att de flyttade sig för henne. Ett uppsamlingshämt hann vi med oxå, vilket hon löste fint på sitt eget lilla vis.

Jag fick även göra mitt första praktiska jobb i helgen med, de 150 fåren hade rymt & befann dig på ett annat fällt på andra sidan vägen, så jag fick med hjälp av hund flytta tillbaka fåren till sin hage. Häftig känsla att flytta 150 får, det är då man förstår hur stor nytta hunden gör.

Söndagen bjöd på bussresa hem för mig & tayra, sue blir kvar hos Stina i Sollefteå då jag & tayra åker till Norge på en weekend. Så på onsdag ska Tayra för första gången flyga, undra vad hon tycker om det. Hon åker självklart med mig i kabinen.

Buss därimot är en favorit, tycker tayra:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0