Vallningskurs

Igår var jag & Sue iväg på vår första vallningskurs i valbo. Jag hade inga förväntningar på henne, då vallningen har varit ojämt hos henne. Men till min stora förvåning gick det riktigt bra, hon var intresserad under hela passet & blev mer & mer intensiv ju längre tiden gick. Hon vek till & mer inte undan fast en av takorna utmanade henne & stampade i marken, utan hon jobbade på hela tiden. Jag känner mig verkligen jätte nöjd & det ska bli super roligt att fortsätta kursen.

Under kursen tränade vi på att hålla "våra" sidor, Sue har sin sida om fåren och jag min, vi tränade även på att Sue ska gå rakt mot fåren samtidigt som jag går baklänges.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0