Årets första agilityträning

Idag åkte jag & Taya (pudeln) iväg på årets första agilityträning. Gud vad roligt det var, har verkligen saknat agilityn nu under vintern, så glad att jag lyckades hitta på ett ställe där det fanns träningsmöjligheter. Stackars lilla Sue fick inte följa med p.g.a löp, men nästa vecka är det problemet ur världen & då ska även hon få följa med på träningen.

Tayra har inte kört agility sedan olyckan hände, men hon förvånade mig verkligen. Var helt säker på att hon skulle ha backat flera steg i träningen & speciellt på slalom men det hade hon verkligen inte gjort. Det ända som blivit sämre var hennes tunnelingångar, men det har hon alltid haft problem med, men jag hade lyckats träna till det hyfsat. Bara att lägga upp en träningsplan på det så är de problemet ur världen snart igen.



(Tayra, bilden tagen våren 2008 under uppvisningar på husdjursmässan)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0