Agilitysöndag igen

Igår var det söndag & då är det dax för agilityträning med Sue & Tayra. Träningen bestod av två kortare banor som var delar av en klass tre bana.

Tayra:
Hon satten den svåraste delen hur bra som helt & det bästa med allt under hela träningen var att jag kunde belöna med leksak & inte med godis under hela träningen, vilken gör att hon får upp farten mer än om jag belönar med godis, då hon helst springer bredvid mig.

Sue:
Träningen är ju egentligen lite för svår för henne men eftersom det inte finns så stort urval av träning nu så får det bli lite svårt. Men hon har verkligen vuxit & tar för sig mer samtidigt som hon blir bättre & bättre på att följa min handling. Det blir mer träning på hindersug & självständighet när snön försvinner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0