Hundvakt

Lämnade hem Puma i söndags & hämtade två nya som jag (hanna) ska vara hundvakt åt nu den närmaste månaden. Leo & Cheasar heter dom & är två whippet gubbar, 12 & 9 år gamla.

Cheasar är kullsyskon med min Panza som jag har hemma & Leo är pappa till Troja & Freja som vi oxå har hemma. Enklare hundar att vara vakt åt är nog svårt att hitta så den här månaden kommer flyga förbi, men något som jag & Leo ska jobba med är att få ner honom i vikt, just nu är han en lite tjockis.

Har lagt upp ett litet schema hur jag ska starta hans träning. Nu de första veckorna blir det att gå långa promenader i rask takt sen övergår det även till cykling men vill att han ska få upp lite flås innan jag drar iväg honom på en cykel sväng.

Nu kommer få följa träningen av honom här på bloggen & efter 4 veckor kommer det att komma en för & efterbild på honom.


Cheasar & Leo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0