Agilitytävling timrå 4-5 augusti

I Fredags satte jag mig på tåget mot Sundsvall med Tayra & Sue som sällskap för en tävlingshelg i Timrå tsm Stina, Tina & Therese. Super roligt att tillbringa en helg med folk som är lika hundgalna som en själv.

Överrnattade gjorde vi hos Rickard & Tina i deras mysiga hus, drack vin & pratade massa på kvällarna. Men det blev sängen tidigt för oss tjejer så stackars Rickard fick vara vaken själv. Att tävla tär på krafterna ;)

Lördagens resultat

Tayra:
Agilityklass 2 loppet kom vi runt med 15 fel som räckte till en 2:a placering. Väldigt nöjd över loppet trotts 15 fel.
Hoppklass 1A nollade vi men missade pinnen med 1 sekund & hamnade på en 4:e plats.
Hoppklass 1B nollade vi med en 6:e placering & utan pinne. Kändes segt att att nolla två lopp utan pinne men vi måste öva mer fart i slalomet.

Sue:
Hoppklass 1A gick vi runt med 5 fel & en 3:e placering.
Hoppklass 1B blev vi diskade.
När allt sitter för oss så flyter verkligen det på & går så jäkla fort. Jag är så jäkla nöjd med den här hunden & det är så roligt att köra henne.

Söndagens resultat

Tayra:
Agilityklass 2 nollade vi så det ledde till vinst & våran första pinne i klass 2. Loppet kändes super & flöt på så himla bra. Var nästan lite i chock när jag vann klass 2, lilla Tayra har med att ge än jag tror har jag kommit fram till efter den här tävlingen så nu jäklar ska vi bygga på fart & slalom säkerhet.

Hoppklass 1 loppet blev vi diskade i men Tayra var väldigt trött efter helgen men delar av loppet var jag väldigt nöjd med.

Sue:
Hoppklass 1 ledde till disk för oss, inte mkt som satt som det skulle i det här loppet men Sue var väldigt trött.


Måste även tillägga att mina tävlingskamrater gjorde väldigt bra ifrån sig & jag ser fram imot fler tävlingshelger med er. Och en medalj till Timrå BK som höll en väldigt bra tävling !!






Jag & Tayra




Jag & Sue


Stina & Spike


Therese & Lovis


Tina & Ninja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0