7-8 MAJ

Gick jag & Sue en agilitykurs uppe i Härnösand för Anna-Karin Andersson & Ingrid Wigur. Kursen handlade om handling & var väldigt lärorikt. Fick lära mig massor av smarta sätt att spara tid inne på tävlingsbanan. Jag insåg även att Sue kan mer än jag tror, bara jag litar på henne & även att hon är väldigt signalkänslig & lyssnar på minsta vink jag ger henne. Vilket jag måste lära mig & de svåraste för mig är att jag måste visa henne nästa hinder mkt tidigare än med Tayra. Men tur att träning ger färdighet & att jag inte kunde fått än bättre agilityhund än min lilla Suebuse. Har planerat in våran första tävling nu, det blir debut i Gävle den 18 Juni om jag inte jobbar men de får jag hoppas att ja inte gör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0