14 Maj, agilitytävling Avesta

Tänkte berätta lite kort hur det gick på tävlingen i lördags. Var en agility tävling med 2 lopp i hoppklass & 2 lopp i agilityklass. Så man har 4 chanser att plocka någon pinne, dock fick vi åka hem utan pinnar. Men är väldigt nöjd över Tayra, allt flöt på super fint förutom det som krånglade i varje lopp att hon gick in från fel håll i slalom. De har aldrig varit något problem förr utan då har hon kunnat hoppa över någon port i slalomet. Vår bästa placering under dagen var en 6 av 22.

Men i de stora hela är jag jätte nöjd över hennes första tävling sedan olyckan, jag trodde faktiskt inte att jag skulle kunna tävla med henne mer. Tävlingsuger är igång inom mig & jag ser fram imot kommande tävlingar. Nästa är den 18 juni, då Sue ska debutera.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0